Seminarul "Social Dialogue and Collective Bargaining in Finance Sector"

Contractul colectiv de muncă ne ajută să obţinem beneficii pe care, cel mai probabil, angajatorul nu ni le-ar acorda altfel.

Este ceva care ne îmbogăţeşte experienţa de angajat şi ne ajută să ducem vieţi mai bune înafara biroului. Pentru a încheia un contract colectiv de muncă, e nevoie de doi sau mai mulţi parteneri care să se angajeze într-un dialog social.

Asta a făcut şi tema cursului numărul 3 din cadrul Youth Academy – Social Dialogue and Collective Bargaining in Finance Sector. Timp de 3 zile (10-12 iulie), delegaţii au învăţat despre importanţa negocierilor colective nivel macro (sectorial, naţional şi european) şi despre cum dialogul social e instrumentul potrivit pentru asta.

Pentru un dialog social coerent şi unitar, e nevoie ca oamenii să se afle la aceeaşi masă, motiv pentru care Consiliile Europeene de Întreprinderi (European Work Councils) au fost înfiinţate. Asta le permite companiilor multinaţionale să poarte un dialog cu toţi reprezentanţii din ţările în care activează şi, celor din urmă, să obţină o viziune mai amplă asupra “vieţii în firmă”.

Ştim deja că outsourcing-ul este tactica preferată a marilor corporaţii de a obţine aceeaşi valoare (sau mai mare) per “unitate de muncă” la un cost mult mai redus, ceea ce înseamnă că şi calitatea vieţii angajaţilor diferă mult de la o ţară la alta. În cadrul unui E.W.C, nu se poate discuta de o aliniere salarială a tuturor angajaţilor, dar se încurajează şi se promovează o aliniere a beneficiilor sociale.

De asemenea, Uni Global Union a început o campanie prin care vrea să aducă "targeturile de vânzări" angajaţilor din sectorul financiar la un nivel rezonabil (http://uniglobalunion.org/sites/default/files/imce/sales_and_advice_charter-fin-e.pdf). Foarte mulţi angajaţi din acest sector sunt supuşi stresului de a vinde cât mai multe produse, ceea ce duce la apariţia de boli fizice şi psihice cauzate de stres, tentative de suicid şi nu în ultimul rând, la practici înşelătoare faţă de clienţi care nu bănuiesc nimic.

Ştim cu toţii ce nemulţumiri avem faţă de locul de muncă şi ştim cât de singuri şi neputincioşi ne simţim, dar nu trebuie să fie aşa!

Împreună, ne putem uni şi putem să punem bazele primului contract colectiv de muncă sectorial.

Completează chestionarul: http://www.fsab.ro/chestionar-ccm-sector