Realizari

Negocieri 2022
  1. Crestere colectiva * - 10% incepand cu 1 noiembrie 2022
  2. Crestera valorii tichetelor de masa de la 20 lei la 30 lei pe zi lucrata incepand din noiembrie 2022
  3. Cresterea salariului minim pe Companie de la 3507 lei (Iasi) / 3789 lei(Bucuresti) la 4751 lei brut
  4. Egalizarea salariului minim intre Bucuresti si Iasi
  5. Introducerea salariului minim pentru toata grila din aria OPS si pentru Junior ITC
  6. 100** de zile de telemunca ( SW ) anual – incepand cu anul 2023
  7. Cresterea grilei de salarii compensatorii la 4-6-8-10, in functie de vechimea in munca.
  8. Introducerea politicii privind acordarea de ajutoare sociale pentru salariati si membrii familiei
  9. Cresterea valorii diurnei interna la 100 lei/zi si externa la 60 Eur / zi.
  10. Introducerea conceptului de “On call duty”
  11. Cresterea bonusurilor pentru folosirea limbii Germana si Italiana cu 20%  
Negocieri 2021
  1. Crestere colectiva de salariu 170 lei brut incepand cu 01.05.2021
  2. Crestere buget MyBenefit 1.000 lei incepand cu Ianuarie 2022 pana la valoare de 3638 lei.
  3. Crestera valorii tichetelor de masa de la 15 lei la 20 lei pe zi lurata incepand cu luna ianuarie 2021
Negocieri 2019

Beneficiile obținute sunt rezultatul muncii noastre, care reflectă implicarea celor trei piloni ai sindicatului nostru: membrii de sindicat, Consiliul de Coordonare și Biroul Executiv.

Astfel, în urma a 5 luni de negociere, au fost revendicate beneficii atât pentru angajații actuali cât și pentru viitorii angajați:

  1. Modificări salariale după cum urmează:
    • 01.05.2019 creștere salarială colectivă cu 200 lei brut/lună;
    • 01.01.2020 creștere salarială colectivă cu 120 lei brut/lună;
    • salariul minim pe companie 3.160 lei brut/lună la București și 2.925 lei brut/lună la Iași;
  2. Creșterea bugetului de pe platforma Benefit Online:
    • 01.01.2019 creșterea bugetului cu 250 lei brut/an adică de la 1.600 lei la 1.850 lei brut/an;
    • 01.01.2020 creșterea bugetului cu 350 lei brut/an adică de la 1.850 lei la 2.200 lei brut/an;
  3. Posibilitatea de a alege modalitatea de primire a primei de Crăciun ca bonus anual în luna decembrie sau ca bonus lunar – cazurile particulare sunt specificate în Anexa 3 a C.C.M.
  4. Smart Working 2 zile pe săptămână;
  5. Grila de figuri profesionale pentru aria Operations și aria IT modificată;
  6. Introducerea unui nou articol în C.C.M. privind pauzele periodice de peste zi;
  7. Introducerea unui nou articol în C.C.M. : “Începând cu anul 2019, părțile semnatare ale C.C.M. pot solicita o analiză comună a climatului economic general din România, ținând cont de schimbările macroeconomice și a puterii de cumpărare a salariaților, fără a reprezenta un automatism de creștere salarială. Părțile convin să comunice, împreună, tuturor salariaților concluziile discuțiilor’’
  8. Un salariu lunar mediu pe Companie în situația nașterii sau a adopției unui copil.
  1. Compensarea orelor lucrate în zilele de sărbătoare legală cu timp liber dublu orelor lucrate, în următoarele 60 zile (în loc de 30);
  2. În plus față de prevederile actuale, părinții cu 3 sau mai mulți copii vor primi 2 zile libere suplimentare de concediu fără plată sau ore plătite, dacă sunt utilizate fracționat;
  3. Asigurare de viață și pentru accidente în favoarea tuturor salariaților, pe bază de opțiune individuală. Taxarea va fi suportată de către angajat conform legii.
  4. În procesul verbal al negocierilor se va regăsi următorul text: ‘’Părțile își asumă rolul de parteneri sociali și vor acționa responsabil, de comun acord, în cazul în care vor există acțiuni extraordinare cu impact asupra salariaților sau a drepturilor lor. ‘’

 

Pentru a vedea toate beneficiile din Contractul Colectiv de Muncă este nevoie să vă logați pe:  http://membri.sindicatulupa.ro/login

Acord Work-Life Balance

Întrucât conducerea UniCredit Services și Sindicatul U.P.A. România își doresc să mențină un dialog social funcțional în special asupra acțiunilor comune cu efect pozitiv asupra calității vieții angajaților, părțile au convenit să implementeze noi acțiuni, față de cele deja existente, cu privire la aria de echilibru între muncă și viața personală cum ar fi:

  1. Principiul legat de flexibilitatea timpului și al spațiului oferite angajaților:
    • 1 zi de concediu cu plată oferit angajatului pentru activități de voluntariat;
    • 5 zile de concediu fără plată/an /angajat oferite cumulativ, fracționat (în plus față de cele prevăzute în C.C.M.) pentru anumite situații;
  2. Principiul digitalizare:
    • folosirea dispozitivelor de comunicare, a echipamentelor și tehnologiilor doar pe durata timpului de lucru;
    • suport financiar pentru cheltuielile generate de programul "smart working" în măsura în care numărul de zile oferit prin acest program va crește la cel puțin 3 zile per săptămână per angajat;
  3. Principiul "Well-Being"/ "Starea de bine":
    • UniCredit Services va adopta un cod de îmbrăcăminte mai lejer, dar decent în lunile de vară, în care temperaturile anunțate de INMH vor depăși maxima zilei de +28°C, în conformitate cu recomandările Grupului;
      • UniCredit se angajează ferm să își reducă amprenta asupra mediului, de asemenea profitând de oportunitățile care decurg din adoptarea mai largă a soluțiilor digitale care ne permit să scădem consumul de hârtie.
  4. Principiul Cultura organizațională:
    • Feedback optim pentru angajator și angajat prin mai multe canale de transmitere;
    • Prioritatea la plata drepturilor financiare ale angajaților.

 

Acordul Work-Life Balance îl puteți găsi http://membri.sindicatulupa.ro/login 

Negocieri 2017

Ca urmare a prevederilor OUG 79/2017 impuse de către Guvernul României începând cu data de 1 ianuarie 2018, Sindicatul U.P.A. România a negociat și obținut, în scris, garanția din partea angajatorului UBIS România că salariile angajaților săi nu vor suferi diminuări ca urmare a trecerii contribuțiilor din sarcina angajatorului în sarcina angajatului, plătind o indemnizație lunară ce va acoperi diferențele salariale rezultate.

Pe perioada în care compania va achita această indemnizație lunară, toate beneficiile financiare ce se regăsesc în Contractul Colectiv de Muncă precum și alte sporuri, prime ori beneficii acordate în prezent salariaților vor fi calculate conform aceluiași principiu al menținerii sumelor nete actuale.

În momentul în care OUG 79/2007 va fi publicată în Monitorul Oficial, angajatorul va suplimenta bugetul aferent platformei Benefit Online cu suma necesară pentru a acoperi diferențele rezultate din aplicarea prevederilor legale astfel cum acestea vor fi modificate prin forma finală a legii privind OUG 79/2017, în vederea respectării principiului menținerii sumelor nete actuale.

După publicarea OUG 79/2017 în Monitorul Oficial (fie prin rămânerea definitivă în forma actuală, abrogare sau modificare) indemnizația lunară va fi menținută pentru o perioada de 90 zile, timp în care Părțile vor evalua stabilitatea prevederilor legale și se vor întâlni pentru a discuta asupra modului concret în care se va face implementarea prevederilor legale astfel cum acestea vor fi prevăzute în Legea privind OUG 79/2017 ce va fi adoptată de Parlament. Pentru claritate, este agreat faptul că în cazul în care OUG 79/2017 va fi abrogată, valoarea indemnizației lunare va fi zero, ca urmare a reîntoarcerii sarcinilor fiscale la angajator.

Noiembrie 2016

Într-o companie cu două direcții divergente (OPERATIONS și IT&C), Sindicatul U.P.A. România a avut dificila sarcină de a identifica nevoile comune și de a maximiza rezultatele obținute și aplicabile tuturor angajaților:

  1. Creșterea valorii tichetelor de masă de la 9.51 RON la 15 RON;
  2. Creșterea bugetului Benefit Online de la 800 RON la 1.200 RON pentru anul 2017;
  3. Creștere colectivă de salariu cu 100 RON începând cu ianuarie 2018;
  4. Creșterea bugetului de pe platforma Benefit Online de la 1.200 RON la 1.600 RON începând cu 01.01.2018;
  5. Posibilitatea de a lucra de acasă o zi pe săptămâna;
  6. Acordarea unei zile libere plătite fiecărui angajat pentru fiecare zi de sărbătoare legală română sărbătorită în zi nelucrătoare de weekend (excepție prima zi de Paște și prima zi de Rusalii);
  7. Posibilitatea de a compensa orele suplimentare lucrate în zilele de sărbătoare legală română cu dublul timpului de lucru efectuat;
  8. Introducerea în C.C.M. a figurilor profesionale specifice departamentelor de IT (junior-medior-senior), cu o creștere salarială agreată de părți;
  9. Acordarea unei zile libere plătite pentru analizele copilului ( 2 zile pentru 3 sau mai mulți copii).
  10. Oferte negociate de upgrade opțional pentru pachetele medicale, plătite de angajați.
Noiembrie 2015

În condițiile constituirii unui alt pilon strategic în România, respectiv IT&C, și a faptului că Managementul UBIS România dorește realizarea de investiții în infrastructură și în creșterea numărului de angajați în acest domeniu, Sindicatul U.P.A. România a reușit să argumenteze importantă creșterii gradului de motivare a actualilor lucrători din cadrul companiei, reușind să obțină în urma negocierilor următoarele beneficii:

  1. Creștere generală de salariul cu 100 RON brut;
  2. Buget de Benefit Online în valoare de 800 RON începând cu anul 2016;
  3. Acordarea de tichete cadou în valoare de 500 RON cu prilejul aniversării a 10 ani de UBIS în România în luna aprilie 2015;
  4. Flexibilitatea progamului de lucru 08.00 - 20.00, în birourile unde activitatea permite.
Noiembrie 2013

Deși elementul definitoriu al acestei negocieri a fost austeritatea, scopul celor două părți a fost acela de a ajunge la un rezultat pozitiv atât pentru angajați cât și pentru companie care să ne ofere condiții mai bune de trăi într-o piață dinamică. Întrucât nu s-a reușit negocierea unei creșteri salariale, am agreat garanții scrise de creșteri colective pentru următoarea negociere, plus beneficiile de mai jos:

  1. Creșterea contribuției la PILONULUI III de pensii, de la 60 la 100 de RON pentru fiecare angajat.
  2. Introducerea procedurii de contestare a evaluării.
Septembrie 2012

O negociere colectivă ce a fost marcată de redistribuirea anumitor drepturi obținute de-a lungul anilor. Ca de fiecare dată, în mod democratic și în cunoștință de cauză, membrii Sindicatului U.P.A. România și-au exprimat acordul încheierii unui nou contract colectiv de muncă, păstrând beneficiile vechiului contract și introducând/modificând punctele de mai jos: 

  1. Creșterea salarială de 4%;
  2. Introducerea în salariul de bază a primelor de Paște, Vacanță și a Bonusului de fidelitate care a dus la creșterea salariului cu 16,67%.
Septembrie 2011
Chiar dacă în 2011 efectele crizei economice se resimt în anumite sectoare, Sindicatul U.P.A. România reușește să obțină, în urma negocierilor, următoarele beneficii:
 
  1. Creșterea generală a salariului cu 7% pentru toți angajații;
  2. Implementarea PILONULUI III de pensii, cu o contribuție din partea companiei de 60 RON pentru fiecare angajat;
  3. Creșterea numărului de ore de învoiri nerecuperabile de la 16 la 24 ore anual cu mențiunea că o singură dată pe an se pot lua 8 ore într-o singură zi.
Septembrie 2010

Cu o piață economică în scădere în anul 2010, Sindicatul U.P.A. România a obținut prin solidaritatea membrilor săi următoarele beneficii:

  1. Creșterea generală a salariului cu 10% pentru toți angajații;
  2. Creșterea numărului de ore de învoiri nerecuperabile de la 12 la 16 ore anual;
  3. Constituirea dreptului tatălui, în condițiile în care mama nu beneficiază, de a primi ajutorul acordat în cazul nașterii copilului;
  4. Acordarea salariilor compensatorii pentru concedierile colective și în cazul concedierilor individuale din motive neimputabile salariatului;
  5. Majorarea sporului primit de angajații care lucrează la cască telefonică în biroul Help Desk, după 24 de luni de activitate în birou,  de la 10% la 15%;
  6. Acordarea unui salariu mediu la nivelul companiei în cazul decesului unei rude de gradul I sau a soțului/soției;
  7. Creșterea numărului de zile libere plătite acordate pentru decesul bunicilor, fraților și surorilor de la o zi la 3 zile.
Septembrie 2009

În 2009, Sindicatul U.P.A. România, cu un grad de reprezentativitate de circa 80%, a obținut beneficiile de mai jos pentru salariații UBIS România:

  1. Creștere salarială de 8,5%;
  2. Creștere a primei de Crăciun de la 50% la 100% din salariu;
  3. Creștere a numărului de ore de învoire nerecuperabile de la 8 ore la 12 ore/an;
  4. Introducerea a două perioade pe an pentru oferirea bonusului de fidelitate;
  5. Înființarea grilei pentru acordarea salariilor compensatorii în eventualitatea concedierilor colective, în cazul în care s-a trecut de etapa de redistribuire a personalului în cadrul companiilor UniCredit Group.
Septembrie 2008

În cadrul negocierilor salariale din anul 2008 comisia de negociere a Sindicatului a obținut următoarele rezultate:

  1. Salariul de bază se va majora, începând cu 01 septembrie 2008, cu 16% pentru toți salariații angajați până la data de 31 august 2008 inclusiv;
  2. Învoire nerecuperabilă de 8 ore libere plătite pentru probleme personale. Aceste ore libere pot fi folosite și în părți a minim jumătate de oră fiecare, până la maxim 4 ore/zi;
  3. Începând cu 01 septembrie 2008 salariul de bază lunar minim brut pentru un lucrător, fără studii de specialitate, cu normă întreagă cu 3 luni de activitate în cadrul companiei este de 750 RON; 
    Începând cu 01 septembrie 2008, salariul de bază lunar minim brut pentru un referent debutant de specialitate financiar este de 1.500 RON;
  4. Primă de concediu, reprezentând 50% din salariul lunar de bază valabil la data plății, care va fi plătită o singură dată/an, pe 5 iulie ale fiecărui an, începând cu anul 2009;
  5. Spor de 10% din salariul de bază pentru angajații care desfășoară activitatea în cadrul departamentului Help Desk of UCFin, care lucrează la cască telefonică, începând cu data de 01 septembrie 2008.
Decembrie 2007

Pe parcursul anului 2007, în urma discuțiilor cu membrii de sindicat, Biroul Executiv al Sindicatului U.P.A. România a identificat necesitățile non-financiare, dintre care au fost obținute următoarele:

  1. Angajaţii trebuie să fie prezenți la birou între 9:30 și 18:30 cu o oră de pauză de prânz. Se acceptă o flexibilitate a programului de lucru la venire între 9:00 și 9:30 și la plecare între 18:00 și 18:30;
  2. În următoarele birouri (Foreign Payment UCB, Pagamenti scanner e incassi UBI, Foreign Banks Administration Office, Girofondi & 29 Operations) unii dintre angajați trebuie să fie la birou între 10:15 am și 19:15 sau între 11:15 și 20:15;
  3. În zilele lucrătoare de 24 și 31 decembrie, considerate ca zile normale de lucru, timpul de lucru este redus la 5 ore începând de la 9:00 sau 9:30 luând în considerare flexibilitatea programului de lucru menționată la pct. 1;
  4. Angajaţii care vor trebui să se deplaseze în interes de serviciu în România vor beneficia de următoarele drepturi:
    • transport și cazare, în conformitate cu politica Angajatorului;
    • diurnă echivalentă cu 50 RON / zi / deplasare.
  5. O gratificație specială unică în valoare de 400 RON brut.
Iulie 2007

Prima negociere salarială între Sindicatul U.P.A. România și Managementul UBIS România au dus la următoarele rezultate:

  1. Salariile de bază au fost mărite cu 15%, astfel:
    • începând cu data de 1 iulie 2007 pentru toți salariații angajati până la 31 decembrie 2006, inclusiv.
    • începând cu data de 1 octombrie 2007 pentru toți salariații având data angajării între 1 ianuarie 2007 și 31 august 2007, inclusiv.
  2. Începând cu 1 ianuarie 2008, salariul de bază al Referentului Senior de Specialitate Financiar Contabilitate este cel prevăzut în contractul individual de muncă, la care se adaugă cel puțin 15%.
  3. Salariul de bază al Specialistului de Produs este Salariul Referentului Senior de Specialitate Financiar Contabilitate, la care se va adăuga un spor de cel puțin 15% pe durata perioadei de probă de 3 luni în această poziție. În condițiile unei evaluări pozitive la sfârșitul perioadei de probă, sporul de 15% va fi inclus în salariul de bază.
  4. Salariul de bază al Coordonatorului de Colectiv (Șef de Echipa) este salariul Referentului Senior de Specialitate Financiar Contabilitate, la care se adaugă un spor de cel puțin 15% pe durata perioadei de probă de 3 luni în această poziție. În condițiile unei evaluări pozitive la sfârșitul perioadei de probă, sporul de 15% va fi inclus în salariul de bază.
Aprilie 2007

Sindicatul U.P.A. România primește decizia definitivă și irevocabilă a Tribunalului Sectorului 4 privind înființarea și desfășurarea activității sindicale în condițiile legii.

Noiembrie 2006

Se decide constituirea Sindicatului U.P.A. Romania și se fac primele alegeri ale viitoarelor organe de conducere.